Prvorozený syn Františka Janečka, zakladatele společnosti JAWA, narodil se 29. února 1904. Jeho maminkou byla Johanna Carolina Strick van Linschoten.
1927 - Jeho snem bylo vyrábět automobily, a tak sháněl místo vhodné ke stavbě továrny. Vybíral mezi Ratibořicemi, Skalkou a Kvasinami. Protože ve Kvasinách byl prostor k eventuálnímu dalšímu rozvoji, rozlehlá pole a louky směrem k Rychnovu, vybral si Kvasiny. V roce 1927 koupil větší část solnicko-kvasinského panství. Navíc zde bylo nádraží a dostatek pracovní síly. Teď z jeho podnikatelského důvtipu profituje Volkswagen-Škoda Auto.
1928 - Zdejší zámek používal jako takovou větší vilu a hned po nákupu v r. 1928 jej přestavěl, aby byl pohodlný pro život jeho rodiny.
1934 - Ve 30. letech Janečkové koupili licenci na auta a v létě 1934 zahájili prodej vozů Jawa 700, jejichž karosérie se vyráběly v Kvasinách. Už roku 1937 oslovili trh s nejlevnějším autem Jawa Minor.
1938 - František Karel Janeček uprchl po Mnichovu a zachránil před Němci slavný vynález - nástavec na běžnou pušku, díky kterému se dal prostřelit pancíř tanku. Celou 2. světovou válku strávil v Británii pod krycím jménem Littlejohn a pracoval pro MI6. Poté se už do vlasti trvale nevrátil a dobu komunistického útlaku prožil v Kanadě. Doma celou dobu nevěděli, jestli žije, protože jen tvrzení, že se ztratil, mohlo zachránit před vyvražděním dědovu rodinu, která zůstala v okupované vlasti. Za 2. světové války zůstala na zámku bydlet manželka Jindřiška s pěti dětmi, ukrývala zde zaměstnance "nesprávného" rodového původu, kteří by v pražských továrnách byli Němci snadno vypátráni, a šatila a živila ruské parašutisty, kteří se ukrývali v místních lesích.
1945 - Po válce manželce Františce komunisté "poděkovali" tím, že jí zabavili veškeré nemovitosti a vyhnali ji i s nejmladším synem Petrem na ulici. Obcházeli dům od domu a museli prosit o přístřeší, nakonec z Kvasin došli až do 15km vzdálené Jedlové v Orlických horách. Po roce 1945 Fr. Karel Janeček žil v Kanadě, kde stavěl rodinné domy. V zámku Kvasiny vznikla ubytovna zaměstnanců kvasinské automobilky, pak tu sídlil Ústav sociální péče pro mládež.
1992 - V restitucích se majetek vrátil rodině Janečkových ve značně osekané podobě, značka JAWA byla protiprávně sloučena se zbrojovkami a znárodněna Benešovými dekrety, ačkoliv se na ni neměly vztahovat; rodině tím pádem připadly pouze lesy zdevastované kůrovcovými a větrnými kalamitami, rozpadlé hájovny a zdevastovaný a vybydlený zámek Kvasiny s propadlými střechami, zničenými okny, zplesnivělými zdmi. Nejlépe dopadla kaple, která sloužila jako sklad pomočených matrací a nočníků. V roce 1992 získala zámek v restituci vnučka Františka Karla Janečka, Soňa Klímová. Ta jej po odchodu ústavu soc. péče pomalu opravuje, v části zámku ponechala byty, které tam zbyly po socialistické éře, v hlavním křídle zařídila galerii, kde dělá i sedm vernisáží do roka, v opraveném Loveckém sále pořádá koncerty, svatby a společenské události na objednání. Zámecká kaple je využívána opět jako svatostánek při slavnostních příležitostech, už tam měli i několik svateb, i zlatých, na opravených unikátních varhanách hrají koncertní mistři varhaníci.
František Janeček
Jeho otec František Janeček se narodil 23. ledna 1878 v Klášteře nad Dědinou, kde byl jeho otec Josef rolníkem a také obecním a okresním starostou. Jeho matkou byla Františka rozená Ješková. Po krátkém působení u firmy Schuckert a spol. v Norimberku byl v roce 1898 přijat jako konstruktér do Kolbenových továren firmy Schuckert a spol. v Praze-Vysočanech. Od roku 1901 byl pověřen dohledem nad výstavbou továrny na dynamoelektrické stroje v nizozemském Maarssenu. Stejně jako většina Nizozemců jezdil na pracoviště na kole. Jednoho dne ho ale srazilo auto. Řidič odvezl potlučeného Janečka do domu svého zaměstnavatele. Limuzína patřila starostovi Maarsenu a zámožnému šlechtici. Zde se seznámil s jeho dcerou Johannou Carolinou Strick van Linschotenovou narozenou 4. února 1877, která se 5. července 1901 stala jeho ženou. Po smrti Johanniných rodičů dostala nejen věno, ale i velké dědictví.
V roce 1904 se vrátil zpět do Čech a stal se ve svých 28 letech v Kolbence šéfem všech továrních dílen. V roce 1906 z Kolbenky odešel. Zakoupil velkostatek Hradsko u Mšena, kde si najal honitbu a stal se vášnivým nimrodem. V roce 1912 si zařídil vlastní dílnu a pokusnou laboratoř na Riegrově náměstí (dnes Masarykově) proti Mánesu a zaměstnal až 12 dělníků. V roce 1921 v Mnichově Hradišti, Havlíčkova 546, vstoupil jako společník do firmy Kohoutek a spol., výroba nástrojů a kovového zboží. V roce 1922 koupil bývalý zájezdní hostinec v Praze na Zelené lišce a přenesl sem sídlo své firmy s názvem JaWa-Janeček-Wanderer, Praha-Nusle.V roce 1923 zakoupil bývalou filiálku známé pyrotechnické továrny Dynamit Nobel v Zámcích u Prahy a založil zde firmu Pyrotechnická a muniční továrna Ing. F. Janeček, sro. Podílníkem byli jeho syn Ing. František Karel Janeček a kapitán Jaroslav Velinský. Snad je tvůrcem konceptu motocyklu Jawa 50 Pionýr, který se začal vyrábět až po jeho smrti na jeho počest.
zdroj: http://www.orlickytydenik.cz/inzenyrska-tradice-regionu/
https://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_Jane%C4%8Dek_(konstrukt%C3%A9r)
https://www.facebook.com/zamekkvasiny/posts/676545622743811