Nádražní budova v Karviné - Novém Městě, pocházející z roku 1898, je jednou z mála dochovaných historicky cenných staveb na území města a symbolem průmyslového rozvoje obce na počátku 20. století. V době svého vzniku se stala onou pomyslnou bránou do světa.
5/2021
Prázdný
Stará budova vlakového nádraží v Karviné-Fryštátě má nového majitele. Nepatří už státu, který dlouho plánoval 120 let starou chátrající budovu strhnout, ale spolku S.O.S. Karviná, který ji od Správy železnic odkoupil ve veřejné soutěži. Byl jediným zájemcem a za objekt a pozemek zaplatil něco málo přes 300 tisíc korun.
[4]
12/2020
Prázdný
Členům spolku S.O.S. Karviná se podařilo v roce 2020 zastavit chystanou demolici historické nádražní budovy z roku 1898 v Karviné - Novém Městě. Na náš podnět byla vyhlášena nová veřejná soutěž na prodej s nabídkovou cenou 1 mil. Kč, která potrvá do 10. března 2021.
[1] Také můžete přispět na Darujme.cz
[2]
2013
Podán návrh za prohlášení budovy kulturní památkou. Ten však nebyl schválen.
5/1962
Prázdný
27. května byla ukončena osobní doprava - trať přeložena do míst kde je dnes nově opravené nádraží na trati Bohumín - Český Těšín. Posléze jen nákladní doprava - manipulační a vlečkové vlaky do podniku Kovona Karviná.
9/1898
Používaný
1. září přijel do stanice první vlak z Petrovic.
1897
Vznik
Vydáno stavební povolení.
12/1894
Vznik
Schválena žádost Fryštátských radních o stavbu železnice z Petrovic do Karviné.