Máte k objektu informace / fotografie? Použijte nahoře vpravo "doplnit kartu", kde se můžete stát také autorem / spoluautorem této karty.
2011
Používaný
Část budov je k roku 2011 opravena a budovy jsou různě využívány, mj. k výrobě krmiv, velká část však zůstává prázdná.
[1]
1992
Používaný
Od roku 1992 se tu vyrábějí součásti vysokozdvižných vozíků a zemědělských strojů.
[1]
1948
Používaný
Po znárodnění sem byl umístěn vojenský opravárenský podnik, jenž se specializoval na renovace a montáž terénních vozů GAZ.
[1]
1943
Používaný
V červenci 1943 sem část výroby přesunula firma Hydrie-Werke z Berlína, později zde půsoila rovněž firma Triton-Werke.
[1]
1938
Používaný
Četné budovy, zejména budova hlavní, byly zbourány v roce 1938.
[1]
1918
Používaný
Po I. světové válce se textilní výroba soustředila spíše do Semil-Řek (Iserthal) a českodubská dolní továrna upadala.
[1]
1893
Stavební úpravy
Vpravo od hlavní budovy završené věží s hodinami (od roku 1928 elektrickými) se nacházela barevna a tkalcovna se šedovými světlíky postavená v letech 1893–1896, kdy továrnu převzal zeť Franze Schmitta Konrad Blaschka. V téže době vznikla na místě staršího skladiště při silnici nová skladovací budova, která dnes areál ohraničuje od severu a je rekonstruovaná. Nad továrnou měla stát i zaměstnanecká kolonie na základě projektu Jakoba Schmeissnera, nakonec však byl postaven pouze jeden vzorový dům čp. 130.
[1]
1861
Používaný
Mimo areál, za silnicí, se nacházela plynárna z let 1861–1868.
[1]
1850
Vznik
V roce 1850 rozšířil Franz Schmitt svůj podnik o další továrnu, mechanickou tkalcovnu, a to přístavbou k původní přádelně Johanna Königa, která stála při silnici na Mnichovo Hradiště. Areál tzv. dolní továrny tvořily budovy obklopující čtvercové nádvoří.