Projekt zřejmě prvního garážového autodomu ve střední Evropě vypracoval v srpnu 1904 Jakob Schmeissner a ještě téhož roku byla poměrně rozsáhlá romantizující stavba dokončena. Investorem byl Theodor von Liebieg, zapálený motorista a držitel prvního řidičského oprávnění na našem území. Objekt na půdorysu písmene L se svým formálním řešením přizpůsobuje architektuře protější vily a je zcela v intencích Schmeissnerovy rané tvorby, ovlivněné romantizujícím pojetím německé neorenesance se secesními prvky. S formálním řešením domu kontrastuje jeho funkční využití. Celé přízemí zabírala rozsáhlá garáž s montážní jámou se schodištěm, doplněná umývárnou, dílnou a toaletou. Patro s poměrně velkým třípokojovým bytem, kuchyní a terasou (později, v roce 1939 zastavěnou) bylo vyhrazeno k ubytování řidiče. Značně atypický prvek pak představovala „benzínová věž,“ situovaná v zadním traktu domu, sloužící k uskladnění pohonných hmot.
[2]