Uliční fasáda hotelu je odlehčena velkými okny a světlým keramickým a opaxitovým obkladem. Nad centrálním vchodem do kavárny, který je lemovaný zaoblenými výkladci restaurace a recepce hotelu, je umístěno logo hotelu Avion od Emanuela Hrbka. Kavárna se nacházela v prvním a druhém patře a na fasádě je vyznačena horizontálním dvoupatrovým arkýřem. Její prostor propojený zaoblenou hmotou schodiště je členěn galeriemi a různými úrovněmi podlah i stropů. Toto vertikální prolínání prostoru převzal Fuchs z tvorby francouzského architekta Le Corbusiera. Prostorovou různorodost dotvářely i zrcadlové stěny a světlo proudící velkými okny a luxferovými světlíky. Ve vyšších patrech, která směrem do ulice ustupují, aby nenarušila výšku uliční fronty, se nachází padesát hotelových pokojů přístupných ze samostatného schodiště z recepce a zcela nahoře byl umístěný byt majitele hotelu s terasou. Hotel, kavárna a restaurace tvoří sice tři samostatně přístupné jednotky, jejich provozní zázemí je však propojeno.
Hotel Avion se díky promyšlené konstrukční stránce a prostorovým efektům stal inspirací pro řadu Fuchsových současníků (např. hotel Juliš v Praze od Pavla Janáka z roku 1933).