Nádraží Ústí nad Orlicí

TISK DOPLNIT KARTU
Objekt
Kolejová doprava
Stav: Používaný
památkový katalog
Adresa mapa
Nádražní 684
56201 Ústí nad Orlicí
Ústí nad Orlicí
49° 58' 16.9'', 16° 22' 41.1''
Osoby spjaté s nemovitostí
Majitel: Oustecké nádraží, s.r.o. (katastr)
Architekt: Frey Rudolf

Doplňující informace

Máte k objektu informace / fotografie? Použijte nahoře vpravo "doplnit kartu", kde se můžete stát také autorem / spoluautorem této karty.

Časová osa

1/2017 Používaný

Nový majitel postupně „resuscituje" historickou budovu nádraží. Z okýnek občerstvení voní káva a čerstvé koláče, čekání na vlak na nástupištích zpříjemňují lavičky a knihovnička, pro milovníky hudby tu stojí piano. Jeden z majitelů nádraží, pan Pavel Prchal, už tu bydlí ve zrekonstruovaném bytě a na nádraží je spokojený. [3]
6/2016 Používaný

Nový majitel pořádá na nádraží den otevřených dveří. [3]
5/2016 Používaný

Historickou budovu kupuje společnost Oustecké nádraží a znovu ji otevírá veřejnosti. [3]
9/2015 K záchraně

Stará výpravní budova je na prodej, ČD ji nabídly za 1,4 milionu. [3]
11/2014 Prázdný

Cestujícím začalo sloužit nové vlakové nádraží s prosklenou vstupní odbavovací halou a podchody. [3]
2014 Prázdný

Svému účelu přestala budova sloužit v březnu roku 2014. Od té doby byla zavřená. [2]
3/2013 Používaný

Začala modernizace nádraží v Ústí nad Orlicí. [3]
2012 Používaný

V roce 2012 nadále slouží včetně nádražní restaurace. Podle návrhu výstavby koridoru je historická budova nevyhovující mj. kvůli chybějícím podchodům k nevyhovujícím nástupištím a potřebuje celkovou rekonstrukci. Proto zde byla plánována nová sklobetonová budova pro odbavení cestujících. V polovině ledna 2012 bylo vydáno stavební povolení na přestavbu ústeckého nádraží (vč. estakády směrem na Českou Třebovou a modernizace okolí) v celkové hodnotě cca 2 miliard korun a vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele stavby. [1]
2010 Používaný

Staniční budova byla v roce 2010 prohlášena za kulturní památku. [1]
2/2009 Používaný

Vzniká sdružení Nádraží nedáme!, které chce před demolicí zachránit starou výpravní budovu. [3]
2008 Používaný

Budoucnost stanice od roku 2008 předmětem medializovaných polemik, neboť podle plánů na přestavbu I. železničního koridoru měla být zdemolována. Tyto plány byly opuštěny po vzniku petice „Nádraží nedáme“, kterou podepsalo přes 16 000 občanů. O budoucnosti nádraží a podobě odbavení cestujících se v následujících letech objevovaly protichůdné informace. [1]
1874 Vznik

Místem nádraží vede již od roku 1845 železniční trať Praha – Česká Třebová, tehdy součást Severní státní dráhy. Stanice vznikla roku 1874 při napojení trati do Letohradu (tehdy Rakouská severozápadní dráha). Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí a je přístupná pouze přes úrovňový přejezd. [1]

Články

27. ledna 2017
Nová kavárna i první obsazený byt. Staré nádraží v Ústí pomalu ožívá
[2]
24. ledna 2017
Oživují historické nádraží - Orlický deník
[3]
21. ledna 2016
Zachránili nechtěné nádraží před demolicí, nyní se stali jeho majiteli

Knihy

Externí galerie (foto / video)

Odkazy

Příspěvky na Facebook stránce "Prázdné domy"

Majitelé nemovitosti

23. července 2017
Oustecké nádraží, s.r.o.

Mapa

Autor karty bez_autora Spoluautoři: Rendy, katerina.nohelova aktualizováno: 10. října 2019

Diskuze Přidat komentář

K tomuto objektu neexistují žádné komentáře.