Zrekonstruovaná bývalá železniční zastávka, která představuje poslední pozůstatek dřívější železniční tratě z Ostrova do Jáchymova bude sloužit jako malé muzeum a odpočívadlo pro cyklisty. V restaurované zastávce jsou tabule s historickými fotkami a popis celého života dráhy. A je tam kancelář výpravčího, který má svůj stolek a nějaké to nářadí, které ke své službě potřeboval. Zastávka je v podstatě dělaná pro cyklisty, takže bude otevřena přes sezonu od dubna do října. Bezbariérové veřejné toalety budou otevřeny celoročně, Na fasádě byl rehabilitován i původní německý název Schlackenwerth P.H. nad vstupem. Stavba není kulturní památkou a nenachází se v plošně chráněném území.
[3]
12/2017
Používaný
Slavnostní otevření zrekonstruované bývalé železniční zastávky proběhlo 22. prosince 2017, po 121 letech od jejího prvního zprovoznění. (info brožura Rekonstrukce bývalé železniční zastávky na trati Ostrov - Jáchymov, vyd. MěÚ Ostrov 2017)
2015
Stavební úpravy
V roce 2013 byla na tělese trati z Horního Žďáru do Jáchymova vybudována cyklostezka. V letech 2015 – 2017 byla tato cyklostezka protažena až do Ostrova. Rovněž v tomto případě bylo většinou využito bývalé drážní těleso.
[1] Zachována a vzorově památkově opravena je budova bývalá zastávky Ostrov-zastávka a to s původním německým názvem z počátku provozu (Rakousko-Uherská monarchie). V budově zastávky je menší výstavka o trati včetně veřejných WC, otevřeno je pouze v letní sezoně.
[2]
8/1957
Prázdný
Poslední osobní vlak byl na trati vypraven 3. srpna 1957. Po ukončení těžby uranu sloužila zachovaná část trati jako vlečka podniku Škoda k přepravě vyrobených trolejbusů na nádraží v Ostrově. Po ukončení výroby v tomto podniku (2004) byly nakonec sneseny v roce 2010 i tyto zbytky železniční trati.
[1] Od zrušení osobní přepravy zůstal objekt zastávky nevyužívaný a chátral. (info brožura Rekonstrukce bývalé železniční zastávky na trati Ostrov - Jáchymov, vyd. MěÚ Ostrov 2017)
6/1955
Používaný
Vládním usnesením ze dne 8. června 1955 bylo nařízeno snesení trati v úseku Dolní Žďár – Jáchymov, přeměna úseku Dolní Žďár – Ostrov na vlečku a demolice nádraží Jáchymov a stanice Horní Žďár.
[1]
10/1946
Používaný
Dne 7. října 1946 tak byla osobní doprava obnovena, a to rovnou sedmi páry vlaků denně. O rok později již na trati jezdilo jedenáct párů osobních, tři páry nákladních a šest vlečkových vlaků. V těchto letech z trati odbočovalo i několik vleček. Kromě již zmiňované odbočky z nádraží v Jáchymově do již zrušené Státní tabákové továrny vznikly: v roce 1948 vlečka v Ostrově k přepravě stavebního materiálu na nově vznikající sídliště, v roce 1954 vlečka v Dolním Žďáru do tábora Vykmanov k Rudé věži (Věž smrti).
[1]
5/1945
Používaný
Dráhu přebírají ČSD. V souvislosti se zahájením těžby uranu slouží trať zejména k přepravě rudy na ostrovské nádraží, odkud tato strategická surovina putuje dál na východ do Sovětského Svazu. (info brožura Rekonstrukce bývalé železniční zastávky na trati Ostrov - Jáchymov, vyd. MěÚ Ostrov 2017)
1941
Používaný
Osobní dopravu obnovuje Říšská dráha. (info brožura Rekonstrukce bývalé železniční zastávky na trati Ostrov - Jáchymov, vyd. MěÚ Ostrov 2017)
1934
Prázdný
Ministerstvem dopravy byla na trati zrušena přeprava osob. (info brožura Rekonstrukce bývalé železniční zastávky na trati Ostrov - Jáchymov, vyd. MěÚ Ostrov 2017)
1914
Stavební úpravy
Na místě dřevěné čekárny byla vystavěna současná budova s kanceláří, čekárnou a veřejnými toaletami. (info brožura Rekonstrukce bývalé železniční zastávky na trati Ostrov - Jáchymov, vyd. MěÚ Ostrov 2017)
1896
Vznik
Koncese pro stavbu trati byla udělena 5. září 1895 a vypracování projektu provedla firma E. Gross z Vídně. Tato společnost také o rok později zahájila vlastní stavbu. Stavba trati měla podle plánů trvat osm měsíců. Původní termín zprovoznění byl stanoven na 15. prosinec 1896, ale trať byla zprovozněna až 23. prosince.
[1] Na trati vznikl jeden mostek. Trať byla se stoupáním 52,6 ‰ nejstrmější tratí na našem území. V místě zastávky bývala dřevěná čekárna. (info brožura Rekonstrukce bývalé železniční zastávky na trati Ostrov - Jáchymov, vyd. MěÚ Ostrov 2017)