Dům v nárožní poloze mezi třídou Na Příkopě a Havířskou ulicí, rozdělený na dvě stavby se samostatnými konstrukcemi, stojí na místě tří budov čp. 583, 392 a 581 z období baroka a klasicismu. Majitelé parcely, pojišťovna Praha a Penzijní ústav čs. peněžnictví, vypsali soutěž na novostavbu své kancelářské a obchodní budovy v roce 1925. Zvítězil v ní autor několika funkcionalistických budov v centru prahy Ludvík Kysela, a to s projektem, ve kterém spolu kontrastoval konstruktivistický charakter otevřeného parteru a 1. p. s kompaktními puristickými stěnami horních částí domu. V definitivním projektu z roku 1927, provedeném do roku 1929 firmami Václav Nekvasil a V. Hořejš, Kysela více využil prostorotvorných možností skeletové železobetonové konstrukce i v horních patrech a otevřel jejich vnitřní prostor do ulice i v horních patrech do ulice velkými tzv. Chicagskými okny. Dům prošel úpravami v letech 1930, 1935 ( vykladce, Max Gerstl), 1950 - 52 adaptace na Dětský dům, František Čubr. 1975, 1984 - 85 a 1990 - 91 (přestavba zadní fasády a střechy domu čp. 581, Projektový podnik Praha. Dům má racionálně uspořádanou dispozici ve tvaru L, do jejíhož vnitřního, částečně zkoseného kouta je na jihu vsunuta patrová dvorana s železobetonovou a skleněnou klenbou a s ochozem. (Shora tuto dvoranu kryje skleněná shedová střecha s ocelovou příhradovou konstrukcí). Železobetonový skelet dělí půdorys domu do tří, při HAvířské ulici do dvou traktů členěných dále příčkami. Další obchodní dvorana se nachází uprostřed dispozice při severním okraji domu čp. 583. Fasáda do třídy Na Příkopě je šestiosá, pětipatrová, další 6. a 7. patro s terasami a plochou střechou, stupňovitě ustupují dozadu. Nejvýraznější vodorovné členící prvky u ní představují průběžné, arkýřovitě vysunuté a na nároží zaoblené okno v 1. p. a průběžný balkon 2. p. s kovovým síťovým zábradlím. Patnáctiosá fasáda do Havířské má stejné architektonické členění. Fasády domu si uchovaly původní funkcionalistické detaily, jež se však v interiérech vyskytují už jen sporadicky. Dům vznikl s Kyselovými paláci Alfa a Baťa na Václavském náměstí. V porovnání s nimi je tuu zřetelnější autorova snaha o “konstruktivistický” výraz, jehož předstupně bychom mohli hledal v sullivanově obchodním domě Carson, Pirie a Scott v Chicagu a v bočních průčelích obchodního domu Samaritaine od Frantze Jourdaina v Paříži.