Točna tramvají Dubí

TISK DOPLNIT KARTU
Objekt
Kolejová doprava
Stav: Zaniklý
Adresa mapa
Na Konečné
41701 Dubí u Teplic 1
Teplice
50° 41' 6.9'', 13° 47' 13.3''
Osoby spjaté s nemovitostí
Majitel: (katastr)
Architekt: neznámý nebo nevyplněný

Doplňující informace

Máte k objektu informace / fotografie? Použijte nahoře vpravo "doplnit kartu", kde se můžete stát také autorem / spoluautorem této karty.

Časová osa

2021 Zaniklý

Po tramvajové dopravě v Dubí zbyl park v ulici Na Konečné, který kopíruje tvar původní tramvajové točny. [2] Tramvaj dále připomíná pojmenování ulic Tramvajní, Na Konečné, násep u Mlýnského vrchu a dochovaný kilometrovník přesunutý za kostel. [1]
1959 Zaniklý

Poslední tramvaj vyjela do Dubí vyjela dne 31. ledna 1959. [2] Nahradily je autobusy. Až do 70. let probíhala demontáž tohoto úseku. Zbylé tramvaje byly prodány do Ústí nad Labem, Mostu a Mariánských Lázní. [1]
1956 Používaný

V roce 1956 Teplice přepracovaly plán dopravy, z kterého vypustily právě tramvaje, a tak zůstala pouze meziměstská trať mezi Trnovany a Dubím. V té době jezdily na trati československé tramvaje typu 6MT. [1]
1945 Používaný

Po druhé světové válce začaly být postupně rušeny jednotlivé teplické úseky. [1]
1911 Používaný

V Dubí se bohužel přihodilo i několik tragických událostí jako srážka hluchoněmého třináctiletého syna hostinského Gleissnera u Rudolfovy huti, vběhnutí tříletého dítěte v Pozorce se šťastným koncem a 17. prosince 1911 došlo k vykolejení soupravy mezi zastávkami Horní Dubí a Dubí škola, kde klesání dosahuje až 63 ‰. Tramvaj dostala při brždění smyk a vjela rychle do oblouku na konci svahu, vykolejila a převrátila se. 18 cestujících utrpělo vážná zranění. [1]
1896 Používaný

V následujícím roce přepravila z Dubí na Školní (dnes Benešovo) náměstí 6 674 lidí. Cena jednosměrného lístku činila 20 krejcarů a zpátečního 35. [2]
10/1895 Používaný

Přejímací komise dokončení oslavila 4. října, kdy se členové nechaly odvézt do Dubí a zasedli ke slavnostní hostině v Tereziných lázních. V době hostiny došlo k nehodě dělníků, kteří se na valníku vraceli z Horního Dubí a rozbila se jim brzda. Řítili se dolů kolem domu Marienburg a narazili do sloupu elektrického vedení. Slavnostní tramvaj zraněné odvezla do teplické nemocnice. Úzkokolejná trať byla uvedena do provozu 14. října a stala se první úzkorozchodnou elektrickou drahou v Rakousku-Uhersku. [2]
9/1895 Vznik

Plán na zřízení elektrické úzkokolejné malodráhy se objevil již roku 1886, ale byl Clary-Aldringeny zamítnut pro obavy z negativního vlivu na prostředí klimatických lázní. Další přípravy a jedná trvaly i s přestávkami do začátku roku 1894. Stavba byla zadána vídeňské firmě Lindheim & Co a první tramvaj zkušebně vyjela 24. září 1895 v půl sedmé ráno. [2] První stavební úsek vedl ze Školního náměstí, dnešní Benešovo, do Horního Dubí a měřil 8240 metrů. Na tomto úseku bylo zřízeno dvanáct výhyben, z nichž některé sloužily i nákladní dopravě. Právě ve výhybnách se nacházela i většina zastávek. [1]

Články

Knihy

Externí galerie (foto / video)

Odkazy

FB

Majitelé nemovitosti

Mapa

Autor karty Rendy aktualizováno: 24. prosince 2021

Diskuze Přidat komentář

K tomuto objektu neexistují žádné komentáře.