Přidat dům
Přihlásit se
|
Zaregistrovat se
Menu
Uživatel
Hledat
Přihlásit se
|
Zaregistrovat se
Mapa
Databáze
Objekty
Na prodej
Kladné příklady
Katalog společností
Katalog architektů
Významní majitelé
Obrázky
Autoři databáze
Návody
Často kladené otázky / názory
Jak přidat dům do databáze
Úprava karty objektu
Úprava galerie karty
Manuál terénní
Kde hledat informace
Chci doplnit kartu objektu
O nás
Naše aktivita
Náš tým
Kalendárium
Užitečné odkazy
Média
Zpracování osobních údajů
Přehled akcí
Blog
Podpořte nás
Statistiky
Kontakt
Hledat
Mapa
Databáze
Objekty
Na prodej
Kladné příklady
Katalog společností
Katalog architektů
Významní majitelé
Obrázky
Autoři databáze
Návody
Často kladené otázky / názory
Jak přidat dům do databáze
Úprava karty objektu
Úprava galerie karty
Manuál terénní
Kde hledat informace
Chci doplnit kartu objektu
O nás
Naše aktivita
Náš tým
Kalendárium
Užitečné odkazy
Média
Zpracování osobních údajů
Přehled akcí
Blog
Podpořte nás
Statistiky
Kontakt
Točna tramvají Dubí
TISK
DOPLNIT KARTU
Požadavek na doplnění karty
Váš e-mail
Chcete-li se stát autorem, musíte se přihlásit
Chci se stát autorem / spoluautorem karty
Předmět
Chcete-li připojit odkaz, využijte speciální pole a nevkládejte ho do popisu
Odkaz
Komentář
Externí galerie (foto / video)
Chcete nám poslat více fotografií? Nahrajte prosím fotografie na externí uložiště (Facebook, rajče, google...) a pošlete nám pouze odkaz. Tuto galerii přiřadíme do sekce “externí galerie” a do karty objektu případně vybereme pár nejlepších fotografií.
Jaký je aktuálně rok?
Objekt
Kolejová doprava
Stav: Zaniklý
Adresa
mapa
Na Konečné
41701 Dubí u Teplic 1
Teplice
50° 41' 6.9'', 13° 47' 13.3''
Osoby spjaté s nemovitostí
Majitel: (
katastr
)
Architekt: neznámý nebo nevyplněný
Doplňující informace
Plakát
Dopis pro sousedy
Máte k objektu informace / fotografie? Použijte nahoře vpravo "doplnit kartu", kde se můžete stát také autorem / spoluautorem této karty.
Časová osa
2021
Zaniklý
Po tramvajové dopravě v Dubí zbyl park v ulici Na Konečné, který kopíruje tvar původní tramvajové točny.
[2]
Tramvaj dále připomíná pojmenování ulic Tramvajní, Na Konečné, násep u Mlýnského vrchu a dochovaný kilometrovník přesunutý za kostel.
[1]
1959
Zaniklý
Poslední tramvaj vyjela do Dubí vyjela dne 31. ledna 1959.
[2]
Nahradily je autobusy. Až do 70. let probíhala demontáž tohoto úseku. Zbylé tramvaje byly prodány do Ústí nad Labem, Mostu a Mariánských Lázní.
[1]
1956
Používaný
V roce 1956 Teplice přepracovaly plán dopravy, z kterého vypustily právě tramvaje, a tak zůstala pouze meziměstská trať mezi Trnovany a Dubím. V té době jezdily na trati československé tramvaje typu 6MT.
[1]
1945
Používaný
Po druhé světové válce začaly být postupně rušeny jednotlivé teplické úseky.
[1]
1911
Používaný
V Dubí se bohužel přihodilo i několik tragických událostí jako srážka hluchoněmého třináctiletého syna hostinského Gleissnera u Rudolfovy huti, vběhnutí tříletého dítěte v Pozorce se šťastným koncem a 17. prosince 1911 došlo k vykolejení soupravy mezi zastávkami Horní Dubí a Dubí škola, kde klesání dosahuje až 63 ‰. Tramvaj dostala při brždění smyk a vjela rychle do oblouku na konci svahu, vykolejila a převrátila se. 18 cestujících utrpělo vážná zranění.
[1]
1896
Používaný
V následujícím roce přepravila z Dubí na Školní (dnes Benešovo) náměstí 6 674 lidí. Cena jednosměrného lístku činila 20 krejcarů a zpátečního 35.
[2]
10/1895
Používaný
Přejímací komise dokončení oslavila 4. října, kdy se členové nechaly odvézt do Dubí a zasedli ke slavnostní hostině v Tereziných lázních. V době hostiny došlo k nehodě dělníků, kteří se na valníku vraceli z Horního Dubí a rozbila se jim brzda. Řítili se dolů kolem domu Marienburg a narazili do sloupu elektrického vedení. Slavnostní tramvaj zraněné odvezla do teplické nemocnice. Úzkokolejná trať byla uvedena do provozu 14. října a stala se první úzkorozchodnou elektrickou drahou v Rakousku-Uhersku.
[2]
9/1895
Vznik
Plán na zřízení elektrické úzkokolejné malodráhy se objevil již roku 1886, ale byl Clary-Aldringeny zamítnut pro obavy z negativního vlivu na prostředí klimatických lázní. Další přípravy a jedná trvaly i s přestávkami do začátku roku 1894. Stavba byla zadána vídeňské firmě Lindheim & Co a první tramvaj zkušebně vyjela 24. září 1895 v půl sedmé ráno.
[2]
První stavební úsek vedl ze Školního náměstí, dnešní Benešovo, do Horního Dubí a měřil 8240 metrů. Na tomto úseku bylo zřízeno dvanáct výhyben, z nichž některé sloužily i nákladní dopravě. Právě ve výhybnách se nacházela i většina zastávek.
[1]
Náhled galerie
Náhled galerie
Exteriér
Skrýt kompletní galerii
Exteriér
Skrýt kompletní galerii
Články
Knihy
Externí galerie (foto / video)
Odkazy
www.mapotic.com
Točna tramvají (zaniklá) - Toulky městem Dubí | Mapotic
[2]
www.mesto-dubi.cz
Dubský zpravodaj - duben 2021
[1]
FB
Majitelé nemovitosti
Panorama
Mapa
Autor karty
Rendy
aktualizováno: 24. prosince 2021
Diskuze
Přidat komentář
K tomuto objektu neexistují žádné komentáře.